Hedeflerin Gerçekleşme Durumu Tablosu
1. Akademik personele ve öğrencilere yönelik Akademik ve Mesleki Gelişim Seminerlerinin organize edilip 2024 yılı sonuna kadar en az beş seminerin düzenlenmesi. (H.1.2.*)
Enstitüye bağlı tüm Anabilim/Anasanat Dallarındaki öğretim üyeleri ve tezli ya da tezsiz yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim gören öğrencilerin kendi uzmanlık alanlarındaki gelişimlerinin sağlanması için Akademik ve Mesleki Gelişim Seminerleri adı altında 2024 yılı sonuna kadar en az beş eğitim/konferans/söyleşi etkinliğinin düzenlenmesi planlanmaktadır.
2. Enstitü bünyesinde yayımlanan Sosyal Bilimler Dergisi için en az iki uluslararası endekse başvuruda bulunulması. (H.2.1.*)
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisinin, ulusal ve uluslararası arenada tanınırlığının artırılması ve daha yaygın kitlelere erişimi ve araştırmacı insan kaynağının yenilikçi ve nitelikli araştırma yapabilme kapasitesinin artırılması için 2024 yılı sonuna kadar tarandığı birçok ulusal ve uluslararası endekse (Acarindex, Citefactor, DRJ, Ebsco, Ebscohost, Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Idealonline, International Citation Index, MLA, Researchbib, Root Indexing, Scientific Indexing Services (SIS), SOBİAD, TEİ, TÜBİTAK-ULAKBİM TR Dizin) ek olarak en az iki uluslararası endekse başvuruda bulunulması ve kabul alınması hedeflenmektedir.
3. Enstitü bünyesinde yayımlanan Sosyal Bilimler Dergisi’nin yıllık çıkarılan dört sayısına ek olarak “Ölümünün 100. Yılında Ziya Gökalp Özel Sayısı”nın çıkarılması. (H.2.2*)

1999 yılından beri hakemli statüde yayımlanmakta olan ve gerek dünya, gerekse ülkemizdeki önemli olay, kişi ve konular hakkında da özel sayılar çıkarılmak sureti ile bilim alanına katkılar sunmayı amaçlayan Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi’nin yıllık çıkarılan dört sayısına ek olarak Türk Kültür ve Düşünce Hayatının Öncü İsmi olan ayrıca Türk edebiyatı ve düşünce dünyasının önde gelen isimlerinden biri olan Ziya Gökalp, modern Türk düşüncesinin temellerini atan ve Türk toplumunun dönüşümünde etkili olan önemli bir figürdür.

4. 2024 yılı sonuna kadar en az bir doktora, en az bir yüksek lisans düzeyinde olmak üzere iki yeni lisansüstü programın açılması için Yükseköğretim Kurulu’na başvuruda bulunulması (H.2.4.*)

Birçok uluslararası üniversite sıralaması endeksinde üniversitelerin üst sıralarda yer edinmesinin nedenlerinden biri olarak özellikle doktora programlarının mezun sayısı gösterilmekte ve lisansüstü programlara atıf yapılmaktadır. Lisansüstü programların niceliklerinin artırılması için en az bir doktora ve en az bir yüksek lisans programına ilişkin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından istenen formata uygun hazırlanan dosyaların ilgili kurullarda ve Eğitim-Öğretim Komisyonunda değerlendirilerek Senatoya görüş bildirilmesi, program açma tekliflerinin Senato kararı ile onaylanması, Yükseköğretim Kurulu’na başvuruda bulunulması ve 2024 yılı sonuna kadar Enstitümüzde iki yeni lisansüstü programın açılması (onaylanması) hedeflenmektedir.

5. Gerek Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde yapılan/yapılacak güncellemeler, gerekse Enstitüye bağlı Anabilim dallarının eğitim-öğretim sürecine ilişkin güncel ihtiyaçlar doğrultusunda ve diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda ilgili eğitim-öğretim mevzuatının güncellenmesi. (H.2.4.*)

Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin, gerek Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde yapılan/yapılacak güncellemeler, gerekse Enstitüye bağlı Anabilim dallarının eğitim-öğretim sürecine ilişkin güncel ihtiyaçlar doğrultusunda ve diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda güncellenerek lisansüstü programların niteliğinin artırılması hedeflenmektedir.

6.Enstitüye bağlı Anabilim/anasanat dallarının alanına giren konularda toplumun çeşitli kesimlerine (Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar, sivil toplum kuruluşları, Bakanlıklara bağlı kurum ve kuruluşlar, dış paydaşlar vb.) yönelik en az üç toplumsal katkı faaliyetinin 2024 yılı sonuna kadar düzenlenmesi. (H.3.1.*)

Enstitüye bağlı Anabilim/anasanat dallarının alanına giren konularda ilgili öğretim üyeleri ve lisansüstü programlarda öğrenim gören öğrenciler tarafından, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar, sivil toplum kuruluşları, Bakanlıklara bağlı kurum ve kuruluşlar, dış paydaşlar vb. taraflara yönelik 2024 yılı sonuna kadar en az üç toplumsal katkı faaliyetinin (eğitsel, kültürel, sosyal, ekonomik ve çevresel sorunlar ile iç ve dış paydaşların ihtiyaçlarına yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler getiren, yerel, ulusal ve uluslararası alanda çıktıları olan ve fayda sağlayan faaliyetler, lisansüstü eğitimin teşvik edilmesine yönelik faaliyetler vb. ) düzenlenmesi planlanmaktadır.

7. 2024 yılı sonuna kadar idari personele yönelik en az beş hizmet içi eğitimi programının düzenlenmesi. (H.4.2.*).

Enstitüde verilen hizmet kalitesinin, personel arasındaki işbirliğinin ve tecrübe paylaşımının artırılması ve kurumun öğrenen örgüt özelliğinin geliştirilmesi amaçları ile Enstitü Kalite sorumlusunun talepleri doğrultusunda, her yıl, Personel Daire Başkanlığı tarafından organize edilen hizmet içi eğitimler dışında kurum içi hizmet içi eğitim programları düzenlenmesi kararlaştırılmıştır. Bu doğrultuda 2021 yılındaki kurum içi hizmet içi eğitimler 25 Mart 2021-8 Nisan 2021 tarihleri arasında, 2022 yılındaki kurum içi hizmet içi eğitimler ise 7 Kasım 2022-30 Kasım 2022 tarihleri arasında, 2023 yılındaki kurum içi hizmet içi eğitimler ise 10 Kasım 2023-25 Aralık 2023 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Söz konusu bu hizmet içi eğitimlerin her yıl geleneksel olarak düzenlenmesi planlanmış ve sürdürülebilirliği sağlanarak insan kaynaklarının daha da güçlendirilmesi hedeflenmektedir.

*: Afyon Kocatepe Üniversitesi 2024-2028 Stratejik Planı‘ndaki ilgili hedefi göstermektedir.
Enstitümüz Hedefleri; 11.01.2024 tarihindeki “Enstitü Yönetim Kurulu Toplantısı” 2024/01 sayılı karar ile belirlenmiştir.
Hedeflere Yönelik Riskler
Hedeflerin Gerçekleşme Durumu Tablosu
08 Ocak 2025, Çarşamba 13 kez görüntülendi